Földi kiszolgálás ügyintéző állás Pécs és környékén


A repülőtér története egészen 1907-ig nyúlik vissza. Pécs városának lakói először az akkor megrendezésre került mezőgazdasági kiállításon találkoztak légijárművel, ami egy hidrogénnel töltött léghajó volt. Az első világháború után kijelölték a repülőtér helyét, ami a mai Uránváros helyén terült el.

Az 1920-as évek második felében, már rendszeresen szálltak fel repülőgépek innen. 1929-től, az akkor még titokban szerveződő légierő is telepített ide felderítő repülőgépeket, később pedig egy repülőszázad állomásozott a repülőtéren Vörös Kakas néven.

A második világháború után 1946. augusztus 1-én a Közlekedési Minisztérium hatáskörébe került a sportrepülés, és vele a Pécsi Repülőtér is. 1947-től Magyar-Szovjet Polgári Légiforgalmi Részvénytársaság, a Maszovlet beindította Budapest-Pécs menetrendszerinti járatait, Li2P típusú gépekkel. 1948-ban megalakult a Pécsi Vasutas Sportrepülő Egyesület, ám a hatóságok, a határ közelsége miatt betiltották a repülést. A belföldi légi forgalom tovább bővült, amikor 1952 áprilisában beindult a Szeged-Pécs járat is. 1953. szeptember 26-án újra engedélyezték a sportrepülést Pécsen, megalakult a Pécsi MÁV Lokomotív Repülőklub, így megkezdődhetett mind a vitorlázó, mind a motoros repülés. A belföldi légi közlekedés vonzó jegyárai egyre több utast eredményezett. 1954 október 4-től beindult, a Budapest-Pécs-Kaposvár járat is. Az 1955-ös évtől a repülőtér közelében egyre több emeletes ház épült, ami jelentősen befolyásolta a repülést, így 1956 tavaszán a korábbi repülőteret megszüntetve egy újat alakítottak ki, a belvárostól 10 km-re délre, Pogány falu határában lévő réten. Itt kerültek kialakításra fogadóépület, irodák, hangár, majd üzemanyag tároló is.

A rendszerváltásig sport és hobby repülőtér volt, a rendszerváltás után már mezőgazdasági célokat is szolgált, de 1994 április óta légimentőbázis is üzemel itt. Az önkormányzati tulajdonban lévő repülőtér, az elmúlt években jelentős fejlődésen ment keresztül, hiszen 2003 áprilisától kezdődően megépült egy 1500 méter hosszú, 30 méter széles aszfaltborítású futópálya, 2004-ben pedig elkészült a légikikötő fény- és navigációs rendszere. A 2005. év őszétől 2006 tavaszáig tartó időszakban épült új fogadóépület elkészültével, és átadásával egy időben, nemzetközi menetrendszerinti járatot is fogadott a repülőtér, jelezvén, hogy ezzel bekerült, a világ légi közlekedésének hálózatába.

A 2016-ban 60 esztendős Pécs-Pogányi Repülőtér célja a régió gazdasági és turisztikai elérhetőségének erősítése, az ide érkező légijárművek és utasok kényelmes, biztonságos kiszolgálása.

Feladatok

  1. a repülőtérről induló és a repülőtérre érkező gépek személyzetének és utasainak kiszolgálása
  2. kapcsolódó adminisztráció lebonyolítása
  3. az érdelődők tájékoztatása a repülőtér működésével, szolgáltatásaival kapcsolatos információkról
  4. kapcsolattartás hatóságokkal

Elvárások

  1. minimum középfokú végzettség
  2. középfokú, tényleges angol nyelvtudás
  3. MS office felhasználói szintű ismerete
  4. B kategóriás jogosítvány

Előnyök

  1. pénzügyi-, számviteli ismeretek
  2. egyéb nyelv ismerete

Amit kínálunk

  1. korrekt, a munkakörnek és az elvárásoknak megfelelő jövedelem
  2. családias légkör
  3. ideális munkakörnyezet
  4. lehetőség idegennyelv használatára

Információk az állásról


Foglalkoztatás jellege

  • Teljes munkaidő 8 óra

Elvárt tapasztalat

  • Nem igényel tapasztalatot

Elvárt végzettség

  • Gimnázium
  • Szakközépiskola

Szükséges nyelvtudás

  • Angol

Munkarend

  • Többműszakos

Beosztás

  • Beosztott