„Add el nekem ezt a tollat!” – A sikeres értékesítők ismérvei

„Add el nekem ezt a tollat!” – A sikeres értékesítők ismérvei

Az üzletkötők és értékesítők munkája nem egyszerű: meg kell találniuk azt az üzleti megoldást, mely mindkét fél számára kedvező. Több esetben pedig már azt is nehéz elérni, hogy a partnerek komolyan vegyék az ajánlatot. A pécsi álláskeresők is gyorsan bekapcsolódhatnak a szakmába, ugyanis a rátermettség és megnyerő személyiség fontosabb, mint a végzettség. Nézzük, mik lehetnek a legfontosabb kompetenciák a sikeres munkavégzéshez.

Jó kommunikációs készség

Nem szorul különösebb magyarázatra, hogy aki sikeres tárgyalásokat akar folytatni, jól kell kommunikálnia az emberekkel. Fel kell rá készülni, hogy az emberek többsége szinte egyből vissza akarja majd utasítani az ajánlatot, ugyanis manapság az ágazat kissé felhígult, így sokaknak egyből az az érzése támad, hogy megint valami felesleges dolgot szeretnének nekik eladni. A kommunikációs készség fejleszthető tudatosan, akár különböző tréningekre is beiratkozhatunk, de egyes cégek maguk állják az órákat.

 

Kapcsolatteremtő képesség

Számítanunk kell az elutasításra, még a sikeres értékesítők többsége is talán több nemet hall, mint igent. A nagy számok törvénye alapján azonban előbb-utóbb sikerül megkötni az üzleteket, de ehhez elengedhetlen, hogy ne törjünk meg az esedékes „bukásoktól” sem. Főként a kezdetekben lehet nehéz, de az első sikerélmények nagy lendületet adhatnak. Szintén fontos, hogy ne okozzon gondot a telefonálás, idegen emberekkel való kommunikáció kezdeményezése.

 

Rugalmasság és kitartás

A sales pozíciók nem feltétlenül reggel nyolc órától délután négyig tartanak. Előfordulhat, hogy valaki visszahívást kér vagy más időpontban alkalmas számára a tárgyalás, így akár esténként vagy hétvégén is dolgozhatunk. Készen kell állnunk a folyamatos pörgésre, ha minél több sikeres üzletet szeretnénk megkötni.

 

„Win-win” gondolkodás

Fontos, hogy tudjunk a másik fél fejével gondolkodni. Ha tudjuk, neki mi a fontos és hogyan oldhatjuk meg a problémáját, nyert ügyünk van. Azzal, ha csak rátukmáljuk a saját termékünket, még nem biztos, hogy eredményt fogunk elérni. Amennyiben viszont a termékünk a legjobb megoldás számára, nem nagyon hagyunk más választást a számára.

 

Marketing ismeretek és értékesítői szemlélet

A jó szakemberek tisztában vannak az alapvető praktikákkal és ismerik a marketing szempontokat. A hirdetések és tárgyalások során nem az önfényezésre helyezik a hangsúlyt, hanem az ügyfél igényeire. Nem kell folyamatosan ismételgetni, hogy milyen jó megoldást kínál számára a termékünk, jobban járunk, ha az ügyfél magától jön rá erre. A marketing ismereteinket bővíthetjük akár az interneten fellelhető tartalmakkal is, például remek alapokat adnak a Google ingyenes tanfolyamai. „A digitális marketing alapjai” című kurzus végén tanúsítványt is szerezhetünk, de tanulhatunk az online jelenlétről, az ügyfélelérésről és akár a programozásról is.

https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-hu/courses

 

Digitális ismeretek

Az alapvető digitális ismeretek már a mindennapi munkavégzés során is elengedhetetlenek, így nem árt tisztában lenni az alapokkal és ha nem használtunk még nagyon MS Office programokat, próbáljunk meg rutint szerezni benne.

 

Felkészültség

Készüljünk fel előre a partnerről, tudjunk meg róla mindent, amit lehet. Ezzel kiszűrhetjük a fontosabb információkat és megtudhatjuk, milyen ajánlattal lehetne elcsábítani. Ha pedig olyan kérdezünk, amit illene tudnunk, máris veszett fejsze az ügy.

 

Állások Pécsen

Pécsen is találhatunk állást üzletkötői és értékesítői pozícióban. Az elvárások közé tartozhat a középszintű végzettség, a „B” kategóriás jogosítvány és saját gépjármű, ugyanis több esetben nekünk kell kimennünk az ügyfelekhez. Egyes cégeknél pedig a bejelentett munkaidőn felül akár további jutalékokat is kaphatunk.

 

PecsAllas.hu / P.P.