Így tegyél szert széles körű ismeretségre, ha céged van

Így tegyél szert széles körű ismeretségre, ha céged van

A cégek számára egyre fontosabb a megfelelő marketingstratégia kialakítása és az online jelenlét. Ahhoz, hogy az emberek felfigyeljenek a termékekre vagy szolgáltatásokra, tudatos tervezésre van szükség. Pécsen is érdemes felmérni a helyi piacot.

Szakember alkalmazása

Ne sajnáljuk a pénzt a szakemberekre, manapság pedig egyre fontosabb a marketingesek munkája. Elsőre talán könnyű feladatnak tűnhet naponta pár poszt beidőzítése és kisebb karbantartások elvégzése, azonban így olyan praktikáktól eshetünk el, melyekről a releváns területen dolgozó biztos nem feledkezne el. További előnye, hogy teljes mértékben koncentrálhatunk a szakmai teljesítményünkre, míg a cég is folyamaos menedzselés alatt áll. Bármikor kérhetünk visszajelzést és könnyen ellenőrizhetjük az elvégzett munkát és befektetett energiát.

 

Marketingterv kialakítása

Dolgozzunk ki közösen olyan marketingtervet, mellyel hosszú távon minél több ügyfelet érhetünk el és költséghatékony számunkra. A marketingstratégiánkat akár üzleti tervünkben is feltűntethetjük. A SWOT-analízissel például felmérhetjük a vállalkozás erősségeit és gyengeségeit, de alkalmazhatjuk a PEST-analízist vagy a STEEP-elemzést is. Nézzük, mit jelentenek az egyes betűk az ismert marketinges stratégiaalkotási folyamatoknál:

STEEP-elemzés:

  • Social: társadalmi környezet
  • Technological: technológiai környezet
  • Economic: gazdasági környezet
  • Environmental: természeti környezet
  • Political: politikai és jogi környezet

PEST-analízis:

  • Political: politikai elemek
  • Economy: gazdasági elemek
  • Social: társadalmi elemek
  • Technological: technológiai elemek

SWOT-analízis:

  • Strengths: erősségek
  • Weaknesses: gyengeségek
  • Opportunities: lehetőségek
  • Threats: veszélyek

Online jelenlét (Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn stb.)

Manapság szinte elengedhetetlen, hogy a különböző internetes platformokon jelen legyünk. A közösségi médiában széles ismeretségre és hírnévre tehetünk szert, a követőink számával és elemzésével pedig az ügyfélbázis is könnyebben felmérhető. Napi pár poszt (1,5-2 óránként) az ajánlott, nem érdemes túl sokat sem kirakni. Célszerű videócsatornával is rendelkezni, illetve jelen lenni a szakmai hálón, a LinkedIn oldalán is. Érdemes akár fizetett hirdetéseket is alkalmazni a jobb elérhetőség miatt, de ingyenesen is reklámozhatjuk magunkat aktivitásunkkal.

Egyes oldalakon külön hirdetési felület áll rendelkezésre és a látogatók aktivitását is vizsgálni lehet. A PPC hirdetések a fizetett online hirdetések leggyakrabban előforduló formái, ilyenkor a hirdető fizet az üzemeltetőnek akkor, ha egy adott felhasználó a PPC hirdetésre kattintott.

Az e-mail használata továbbra is az egyik legjobb marketingforma: használható hírlevél küldésére, üdvözlő e-mailekre, promóciós tartalmakra egyaránt. Ez esetben azonban nem az új közönség megszerzése, hanem az aktuális megtartása az általános cél.

Több módon is reklámozhatunk: klasszikus hirdetésekkel, PR-el, szponzorációval, termékmegjelenítéssel, eladásösztönzéssel, személyes eladással vagy épp közvetlen marketinggel.

 

Honlap

Az online marketing tehát egyre több lehetőséget nyújt számunkra, egyik legfontosabb alappillére pedig a saját honlap. Így a fogyasztók és vásárlók megismerkedhetnek a termékkel és a kínált szolgáltatásunkkal. Az internetes jelenléthez szintén elengedhetetlen a keresőoptimalizálás, a SEO használata, ugyanis ezáltal éri el a legtöbb látogatót az adott oldal. A tartalomnak minél magasabb pozícióba kell kerülnie, hogy a keresőmotorok találatai között megjelenjenek. A hirdetések hasonló funkciót látnak el, mint a SEO, de ez esetben már fizetni kell. A keresőmotorok pedig olyan látogatókat hoznak, akik valamilyen szinten tényleg érdeklődtek az oldal, vagy annak kínálata iránt, tehát releváns érdeklődéssel rendelkeznek.  

 

Akciók, események

Előnyünkre válhat, ha különböző akciókat és eseményeket hozunk létre. Ezzel szélesebb ismeretségre tehetünk szert és olyan fogyasztókat találhatunk, akik eddig nem tartoztak az ügyfélbázisunkba. A folyamatos programok szervezése hosszú távon sokat hozhat a konyhára.

 

Ajánlások

Beszéljünk róla, ismertessük meg mgaunkat. A szájról szájra terjedő reklám napjainkban is az egyik leghatékonyabb, de ha megfelelő szakmai hálóval rendelkezünk, akár konkrét utalásokat is kaphatunk (például a város legjobb étterme), cserébe mi is szólhatunk pár jó szót azokról, akiket arra alkalmasnak találunk.

 

PecsAllas.hu / P.P.