A szabadúszó állások igazi álommunkának hangzanak: nincsenek kötöttségek és bárhonnan dolgozhatunk. Pécsen is hirdetnek hasonló lehetőségeket, de mi is kitaposhatjuk magunknak az utat.
A szabadúszó munkák között főként a 21. században keletkezett állások a jellemzők. Az igazi önállósághoz és szabadsághoz azonban általában magunknak kell befektetnünk a munkát, és kiépíteni szakmai hálózatunkat. Nézzük, főként milyen pozíciókban álmodozhatunk arról, hogy a tengerparton ülve keressünk pénzt:
Blogger
A bloggerek munkája egyszerűen hangzik, de a megélhetési szint elérése közel sem az. Sőt, a tartalom napi szintű előállítása és a célközönség megtalálása általában hosszú és kemény folyamat, ráadásul a látogatók száma jelentik az elsőszámú pénzforrást, így érdemes minél figyelemfelkeltőbb szövegeket írni. Szintén célszerű a célszavak használata, hogy a keresőmotor által plusz kattintásokat nyerhessen az oldal.
Fotós
A fotósok munkája sokszínű, mindemellett a legszebb tájakat járhatják be napról napra. A profibbak nem sajnálják a pénzt a jó eszközökre, hiszen tudják, az igényesség megtérül. Eladhatjuk képeinket, cégeknek, újságoknak vállalhatunk megbízásokat és lehetőségek tárháza van előttünk, ha ezt a szakmát választjuk, akár csak kiegészítésként.
Grafikus
A grafikusok munkája szintén nagyon változó, főként különböző arculattervezéseket hajtanak végre. Jellemző a cégek számára logókészítés, kiadványok létrehozása. Mindez segíthet abban, hogy a vállalat egyedivé váljon, könnyen azonosíthatóvá a célpiacon és a versenytársak mellett. Az elektronikus felületeken végzett munka iránt így nagy a kereslet, érdemes kitanulni a szakma fortélyait.
Értékesítő-kereskedő (online)
A kereslet-kínálat megfelelő felmérése és az üzleti érzék meglétével könnyen profitot termelhetünk az online értékesítés során. Rendelhetünk akár külföldről termékeket, melyeket itthon haszonnal tudunk értékesíteni. Aki hasonlón töri a fejét, célszerű saját webshopot indítania és reklámoznia magát – főleg kezdetekben.
Marketinges
A marketingesek szerepköre egyre fontosabb a cégek életében. A kisebb vállalatok is jellemzően törekednek az online jelenlétre, a közösségi média aktív használatára, ugyanis a célközönség elérése és a fogyasztók meggyőzésének legfőbb platformjaivá vált az interneten való szereplés minősége. A marketinges fő feladatai közé tartozik, hogy kezelje a cég oldalait, igény esetén hirdetéseket hozzon létre, programokat szervezzen és minél nagyobb elérést produkáljon, illetve termékeit értékesítse, az ügyfélbázist növelje. Előnyös a jó kommunikációs képesség és íráskészség, a képszerkesztő programok ismerete, illetve a kreativitás.
Napjainkban alapvető az online jelenlét a Facebook, Instagram felületein, de célszerű akár saját YouTube csatornát üzemeltetni, illetve követni a folyamatosan változó trendeket (pl. LinkedIn-profil a cég számára). Az olyan vállalatok is keresnek marketing szakembereket tehát, melyek teljesen más szektorban végzik tevékenységüket. Pécsen az informatikai, pénzügyi szektor mellett a vendéglátóegységek és logisztikai vállalatok számára is fontos a széles ismertség, többek között senior marketing munkatárs pozíciók elérhetők.
Programozó
A programozó szakma az egyik legdinamikusabb fejlődő terület manapság. Aki kitanul egy-egy részterületet, aligha akadhat gondja később a pénzkereséssel. Szabadúszóként is sok lehetőségünk lehet, például weboldalakat készíthetünk és fejleszthetünk, amire már minden cégnek szüksége van. A még elszántabbak saját alkalmazásokat, programokat írhatnak, melyeket pénzért árulhatják, de a lehetőségek tárháza végtelen számukra.
Szövegíró
Szintén 21. századi szakmának nevezhető, főként a cégek számára ír olyan tartalmakat, melyekkel nagyobb elérést, szélesebb ismertséget szerezhetnek. A szövegíró munkaköre is nagyon változó, cégtől függően töltik be szerepüket. A jól íróknak érdemes lehet megpályázni hasonló munkaköröket, ugyanis egyre nagyobb az igény erre a pozícióra is.
Vlogger
A vlogger mára szakma lett, a YouTube videómegosztó felületén pedig már követni sem tudjuk, hány tartalmat osztanak meg egy nap. Vannak, akik csak élvezeti forrásként teszik vagy szeretnének ismertebbek lenni és megosztani gondolataikat a világról, de a megélhetéshez kemény munkára van szükség. A YouTube viszont fizet a látogatottságért, így komoly nézőszám esetén jelentős bevételekkel is lehet számolni.
PecsAllas.hu / P.P.